VoIP یا تماس ویدئویی؟ کدامیک بهتر است؟

در طول همه گیری، بسیاری از کسب و کارها به اندازه کسب و کارهایی که کنفرانس ویدئویی ارائه می کنند، سودآوری و عملکرد موفقی نداشتند. بسیاری از ما در تلاش بودیم تا پی ببریم برای ارائه خدماتی که مشتریانمان درخواست می کنند، بهره مندی از تماس ویدئویی بهتر است یا VoIP.

یک شبه میلیون ها نفر از ما مجبور شدیم از خانه کار کنیم. این تغییر ناگهانی، طبق معمول فرصت ها و چالش های زیادی را برای صنایع ارتباطی و فناوری اطلاعات ایجاد کرد زیرا همه تلاش می کردند تا کار از خانه را ممکن کنند و خود را با شرایط جدید وفق دهند.

معلوم شد که هر دو شاهد رونق عظیمی بودند. حتی برخی از VoIP به عنوان یکی از دلایلی که بسیاری از کسب و کارها به راحتی تغییر کردند و با شرایط توانستند خود را وفق دهند، استقبال کردند.

ویدئو کنفرانس ما را قادر ساخت تا در حین قرنطینه، چهره افراد را ببینیم. و این تبدیل به یک هنجار شد و به نظر می رسد که تا حدودی به همین شکل باقی بماند.

اما VoIP نسبت به ویدئو کنفرانس مزایای عمده ای برای کسب و کارها دارد. با ما همراه باشید تا این مزایا را بررسی کنیم.

 

  1. VoIP این امکان را می دهد تا تعاملات با مشتریان را ضبط کنید

مدیریت، آموزش و استخدام در طول همه گیری بسیار دشوار بوده است. بسیاری از کسب و کارها در حفظ مسئولیت پذیری و بهره وری کارکنان خود با مشکلاتی مواجه بودند.

VoIP به کسب و کارها این امکان را می دهد تا به لطف شنود تماس (whisper)، barge و ضبط، به راحتی کارکنان خود را از طریق تلفن آموزش دهند.

Whisper به مدیران این امکان را می دهد که به طور محتاطانه با هم تیمی های خود در طول تماس، صحبت کنند تا از سوی آن ها راهنمایی یا بینش دریافت کنند. مشتری هرگز نمی داند که یک نفر دیگر در خط حضور دارد.

Barge به مدیران این قدرت را می دهد که تماس را قطع کنند یا با هر دو طرف صحبت کنند. این ویژگی در هنگام آموزش کارکنان جدید مفید است.

و سرویس ضبط تماس این امکان را می دهد تا تماس ها به صورت ایمن برای آموزش و مدیریت ضبط شوند.

برخی از نرم افزارهای ویدئو کنفرانس این تعاملات را امکان پذیر می کنند، اما همیشه برای مشتری کاملاً واضح است که یک فرد دیگر در تماس حضور دارد.

VoIP یا تماس ویدئویی؟ کدامیک بهتر است؟

  1. VoIP مسئولیت پذیری و مدیریت منابع را امکان پذیر می کند

درست مانند زمانی که مشتریان شما همه در دفتر کار حضور داشتند، VoIP به آن ها اجازه می دهد از گروه های شکار (hunt groups) بهره مند شوند. حتی زمانی که در ساختمان های مختلف نشسته‌ اند، گروه های شکار فردی را که خطش آزاد است پیدا می کنند، تماس ها را به طور مساوی توزیع می کنند و تماس های پاسخ داده شده یا قطع شده را پیگیری می کنند.

این بدان معناست که یک نفر همیشه مجبور نیست به تلفن پاسخ دهد، و همچنین مشتریان منتظر نمی مانند تا خط کسی آزاد شود. توزیع کار عادلانه تر است و مشتری به سرعت خدمات مورد نظر خود را دریافت می کند.

همچنین به کارفرما شما این امکان را می دهد که ببیند تیم هایی که در خانه و از راه دور مشغول به کار هستند، چقدر سخت کار می کنند و از پاسخ یا برقراری تماس های مشتریان اطمینان حاصل کنند.

 

  1. انتقال تماس آسان و بدون مشکل

تصور کنید که بخواهید با کسی صحبت کنید و مجبور شوید با شماره دیگری مجدد تماس بگیرید.

با VoIP، مشتریان شما می توانند به راحتی تماس خود را به بخش مناسب تری انتقال دهند. این امر با تماس تصویری امکان پذیر نیست، تصور کنید مشتری شما در بخش امور مالی در حال صحبت از طریق تماس ویدئویی با شخصی است که درخواست فاکتور دارد. آن ها باید با یک نفر در بخش تدارکات و پشتیبانی صحبت کنند. این امر منجر به خشم زیادی می شود. قطع کردن تماس، برقرار تماس مجدد، ارسال لینک به نرم افزار های ویدئو کنفرانس. این فرآیند بسیار وقت گیر است.

با VoIP، شما فقط مشتری را در حالت انتظار قرار می دهید یا تماس را به بخش مورد نظر منتقل می کنید.

 

  1. امنیت عالی

خطر بالقوه هک شدن در نرم افزارهای ویدئو کنفرانس وجود دارد. درست که شرایط اکنون بسیار بهتر از زمانی است که همه گیری برای اولین بار شروع شد. به ویژه نرم افزار زوم از زمان شروع همه گیری، بسیار روی امنیت کار کرده، اما هنوز هم کامل و بی نقص نیست.

VoIP نیز می تواند در برابر رهگیری یا هک آسیب پذیر باشد، اما VoIP پروتکل های حفاظتی بیشتری دارد، و عموماً به عنوان یک روش ایمن تصور می شود، البته به شرطی که برخی از موارد امنیتی اولیه لحاظ شود.

 

منبع:

https://www.vipvoip.co.uk/voip-vs-video-calling/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.