۶ گام برای انتخاب و ثبت دامین ( دامنه)

بخشی از فرآیند راه اندازی یک کسب و کار، باید شامل جستجوی نام دامین در موتور های جستجو باشد. در حالی که ممکن است هر کسب و کاری به وب سایت نیاز نداشته باشد، اما اکثر کسب و کارها معمولاً می توانند از داشتن یک سایت سود ببرند. به علاوه، حتی اگر قصد استفاده از دامین خود را ندارید، ثبت آن یک گام مهم برای محافظت از برند شما است.

اگر به فکر ثبت دامنه هستید یا در تصمیم گیری و انتخاب در مورد یکی از آن ها مشکل دارید، این مراحل را دنبال کنید تا بهترین دامنه را برای کسب و کار خود پیدا و ثبت کنید.

 

مرحله ۱: از همان مراحل اولیه توسعه کسب و کار به فکر و به دنبال انتخاب دامین باشید

بهترین زمان برای جستجوی نام دامین هنگامی است که برای کسب و کار خود اسم انتخاب می کنید. اگر کسب و کار شما در فضای مجازی حضور قابل توجهی داشته باشد، ممکن است نام کسب و کار شما حتی تحت تأثیر نام دامین هایی که موجود و در دسترس هستند باشد. وقتی صحبت از برندینگ و محافظت از برند شما می شود، فکر کردن در مورد نام دامین در همان ابتدای کار، گامی مؤثر است.

 

مرحله ۲: این چک لیست نام دامین را به خاطر بسپارید

در مورد انتخاب نام دامنه مناسب، چند قانون کلی وجود دارد. اگر می خواهید نه تنها شما، بلکه نام دامین شما نیز از برندتان حمایت کنید این موارد را رعایت کنید:

کوتاه باشد

هجی و اسپل آسانی داشته باشد

منحصر به فرد باشد و در خاطر بماند

سئوی دوستانه داشته باشد

به اطلاعات ارائه شده در وب سایت مرتبط باشد

ممکن است شما نتوانید نام دامینی را پیدا کنید که با تمام این ملاک ها همخوانی داشته باشد، اما می توانید هنگامی که با طوفان فکری لیستی از نام دامین را تهیه کردید از لیست فوق به عنوان یک چک لیست برای انتخاب بهترین دامنه استفاده کنید.

6 گام برای انتخاب و ثبت دامین

مرحله ۳: از ابزار مناسب نام دامین استفاده کنید

می توانید نام های دامنه موجود را از طریق ثبت نام کنندگان دامنه و  هاستینگ شخصی (شرکت هایی که ثبت نام و مدیریت نام دامین را اداره می کنند) جستجو کنید، یا می توانید از ابزارهای آنلاین مجزایی که به شما کمک می کند کلمات کلیدی، دامنه های احتمالی و متنوع را جستجو کنید، استفاده کنید. این ابزارها می توانند در طول انجام این فرآیند باعث صرفه جویی در زمان شما شوند.

 

مرحله ۴: با شفافیت شروع کنید، اما فکری باز داشته باشید

ابتدا باید دامین ایده آل خود را جستجو کنید، حتی اگر آنقدر رایج باشد که به نظر برسد جستجوی آن تیری در تاریکی است. حتی اگر در دسترس و موجود نباشد، به شما یک نقطه شروع برای پیدا کردن گزینه های مناسب خواهد داد.

اگر نام دامینی که مدنظرتان بوده موجود و دردسترس نیست، از ابزارهای ذکر شده در بالا استفاده کنید. سپس، هر نام دامین احتمالی را در با چک لیستی که اشاره کردیم بررسی کنید. این بخش از روند انتخاب دامنه ممکن است زمان بر باشد؛ از همه افرادی که در توسعه کسب و کار شما مشارکت دارند، برای ساده سازی این فرآیند، کمک بگیرید.

 

مرحله ۵: دامنه های سطح بالا را درک کنید

دامنه سطح بالا یا TLD بخشی از URL است که در ادامه نام دامین قرار دارد. به عنوان مثال، .com ،.net. و org. همگی TLDs هستند. هنگام جستجوی نام دامنه برای یک کسب و کار هستید، باید جستجوی خود را با com. شروع کنید. اگر دامین com. که برای کسب و کار شما مناسب است، پیدا نکردید، می توانید به TLD های دیگر مانند info. و net. بروید.

البته به خاطر داشته باشید که انتخاب دامینی غیر از دامین com. به خاطر سپردن دامنه  شما را سخت تر کند. همچنین قبل از ثبت دامنه سایر TLD ها باید اطمینان حاصل کنید که اول دامین com. را بررسی و ثبت کنید. شما نباید با نام دامنه مشابه با تبلیغ کسب و کار مشابه، سردرگمی و افزایش رقابت ایجاد کنید.

 

مرحله ۶: فوراً آن را ثبت کنید

وقتی نام دامینمناسب را پیدا کردید، دریغ نکنید. فوراً آن را ثبت کنید. حتی اگر به طور کامل مطمئن نیستید که این دامین مناسب کسب و کار شماست یا نه، بهتر است در حالی که به دنبال ایده های دیگر هستید، آن را حفظ کنید. همچنین نام دامنه های جایگزین که مربوط به برند شما هستند نیز می توانند برای صفحات فرود مستقل، پیشنهادات ویژه و محصولات خاص استفاده شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *