بدافزار ها و ۵ روش عالی برای مقابله با آنها

امروزه بخش اعظمی از کار شما به صورت آنلاین انجام می شود. از امور حسابداری گرفته تا تعامل با مشتریان و بازاریابی برای جذب مشتری جدید، به شبکه اداری شما بسیار وابسته هستند. وقتی صحبت از ذخیره سازی و پردازش کارآمد داده ها و همچنین جذب مشتری بالقوه، فروش و به طور کلی افزایش سود می شود، مهمترین کاری که می توانید انجام دهید ایمن ساختن آن شبکه و ایمنی در مقابل بدافزار ها است. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در ایمن ساختن شبکه آورده شده است.

 

  1. تمام نقاط دسترسی را با رمزهای عبور پیچیده رمزگذاری کنید.

بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که دستگاه های خود را با رمزهای پیش فرض تولید کنندگان، که برای هکرها و بد افزار ها بسیار شناخته شده است، راه اندازی کنید. با استفاده از عباراتی که هیچ ارتباطی با کسب و کار شما ندارند، رمزهای جدید و پیچیده ای را برای همه نقاط دسترسی خود ایجاد کنید. اگر نگران فراموش کردن آن ها هستید، می توانید از نرم افزارهای مدیریت رمز عبور مانند LastPass استفاده کنید. علاوه بر این، حتماً به کارمندان خود در مورد امنیت رمز عبور و نحوه تشخیص تلاش های فیشینگ و نحوه کار و دسترسی ناخواسته به بد افزار ها را آموزش دهید.

 

  1. اطمینان حاصل کنید که نرم افزار آنتی ویروس شما به روز است.

ویروس ها و بد افزارهای جدید دائماً در حال به وجود آمدن هستند، و مهم است که از شبکه شما محافظت شود. بسته به نوع دستگاه و نرم افزار خاصی که استفاده می کنید، روند کمی متفاوت خواهد بود، اما جزئیات و پیشرفت های جدید را بررسی کنید و مرتباً آن ها را به روز کنید.

5 روش عالی برای دور ماندن از بدافزارها
به روز رسانی آنتی ویروس ها از شبکه شما محافظت می کند.
  1. اشتراک گذاری فایل را به یک سرور واحد محدود کنید.

هرچه تعداد دستگاه هایی که امکان اشتراک گذاری فایل را دارند در شبکه شما بیشتر باشد، نسبت به هکرها و بدافزار ها آسیب پذیرتر خواهند بود. بهترین راه حل داشتن یک سرور واحد و ایمن برای این منظور است. به این ترتیب، می توانید به راحتی دسترسی های غیرمجاز  و نفوذ بد افزار ها را کنترل کنید. ممکن است لازم باشد در برخی موارد سایر کامپیوترها را به فایل سرور (file server) خود متصل کنید، یا شاید در کوتاه مدت به میزبانی برخی فایل ها بر روی کامپیوتر دیگری نیاز داشته باشید.

 

  1. چندین نسخه پشتیبان تهیه کرده و مرتباً آن ها را به روز کنید.

پی بردن به اینکه داده های مهمی را از دست داده اید یکی از بدترین حس هایی است که می توانید به عنوان یک صاحب کسب و کار تجربه کنید. داشتن مستندات کافی یکی از مهمترین ابعاد مدیریت است. شروع کار بدون سوابق، قراردادها و پرونده های مهم دیگر، کسب و کار شما را با مشکل جدی رو به رو خواهد کرد. اما با وجود سیستم پشتیبان گیری مناسب – یعنی ترکیبی از پشتیبان گیری فیزیکی و راه حل ابری از طریق دراپ باکس(Dropbox) ، گوگل درایو (Google Drive)، آمازون (Amazon) یا هر محصول مشابه دیگر – قادر خواهید بود از وقوع آن جلوگیری کنید. مطمئن شوید که مجوزهایی را در فضای ذخیره سازی ابری خود به خوبی تنظیم کرده اید، و همچنین مجوزهای خواندن و نوشتن روی مجموعه مشخصی از اسناد را تنها به کسانی که به آن ها احتیاج دارند، داده اید. به این ترتیب، شما می توانید خطر دستکاری و تغییر یک طرفه و  همچنین نفوذ بدافزار ها را به شبکه کاهش دهید.

 

  1. از آدرس های IP خصوصی استفاده کنید.

اگر کسب و کار شما از پروتکل پیکربندی پویای میزبان یا DHCP استفاده می کند، روی آدرس های IP استاتیک در شبکه شیفت کنید. این تغییر با اختصاص آدرس های IP خاص به دستگاه ها و شناسایی و تشخیص آسان ، هنگامی که یک وسیله غیرمجاز به شبکه شما وصل شده است، شبکه شما را در مقابل هکر ها و بدافزار ها ایمن می کند.

امکان تشخیص سریع و مقابله با هرگونه نفوذ مخرب به شبکه می تواند موجب جلوگیری از نقض عمده و فروش داده های مشتری شما در وب شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *