هکر ها به دنبال چه اطلاعاتی هستند

این روزها، تقریباً هر شرکتی از کامپیوترها برای مدیریت حداقل بخشی از عملیات تجاری خود استفاده می کند. حتی کسب و کارهای کوچک قدیمی نیز از ابزارهای دیجیتالی برای بررسی موجودی، درآمد، حقوق و دستمزد و … استفاده می کنند. در حالی که همه این موارد می توانند درهم ریختگی دفتر را کاهش دهند و به کارآمدتر شدن تیم شما کمک کنند، می توانند شرکت را نیز در معرض تهدید جدیدی قرار دهند: هکر ها.

طبق گزارشی از CNBC، نزدیک به ۴۳ درصد حملات هکری، کسب و کارهای کوچک را هدف قرار می دهند.

واضح است که این تهدید بسیار جدی است و هکر های داده سعی در سرقت داده هایی که در ادامه آورده شده است دارند و این امر اهمیت بهبود اقدامات امنیت دیجیتال شرکت شما را بیشتر نشان می دهد.

 

  1. اطلاعات شخصی

همان طور که انتظار می رود، اطلاعات شخصی کارکنان و مشتریان یکی از اهداف اصلی هکر ها است. این اطلاعات شامل کد ملی، تاریخ تولد و اطلاعات مالی است. تنها در سال ۲۰۱۷، داده های شخصی نزدیک به ۱۷ میلیون آمریکایی دزدیده شد. کد ملی با ارزش ترین اطلاعات شخصی است زیرا می توان برای کلاهبرداری مالیاتی، افتتاح حساب های اعتباری و سایر اقدامات مهم مالی، و حتی برای خرید خانه از آن استفاده کرد.

از داده های مالی مشتری و سایر اطلاعات نیز می توان برای خرید و فعالیت های کلاهبرداری استفاده کرد و به همین دلیل باید توسط بهترین سیستم امنیتی دیجیتال که می توانید تهیه کنید، از آن محافظت کنید.

 

  1. زیرساخت های دیجیتال

کوری کارسون (Cory Carson)، بنیانگذار و مدیر عامل iTology، بیان می کند: “دیتا سرورها و پیاده سازی راهکارهای ذخیره سازی گران هستند. گاهی اوقات هکر ها می خواهند داده ها و برنامه های خود را با استفاده از زیرساخت های شما ذخیره کنند، بنابراین مجبور نیستند هزینه آن را بپردازند. هرچه زیرساخت شما بزرگتر باشد، هدف جذاب تری خواهد بود. با گذشت زمان، این امر هزینه های اضافی را برای شرکت شما در پی خواهد داشت زیرا هکر ها شبکه شما را تحت شعاع قرار خواهند داد.”

جای تعجب ندارد که شرکت های فناوری هدف اصلی این نوع حمله سایبری باشند. کاهش سرعت شبکه، دستگاه های ناشناسی که به شبکه شما متصل می شوند و به نظر می رسد سریعتر از آنچه انتظار می رود از ذخیره اطلاعات به پایان می رسد، همگی شاخص های بالقوه هستند که نشان می دهند شخص دیگری از زیرساخت های دیجیتال شما برای میزبانی “رایگان” استفاده می کند.

هکرها به دنبال چه اطلاعاتی هستند

  1. اطلاعات محرمانه و مهم درباره محصول

تعداد کمی از موارد برای یک تجارت مهمتر از IP های آن است. محصولات تان شما را از رقبایتان متمایز می کنید. اگر یک هکر قبل از معرفی یا ثبت اختراع یک محصول، بتواند طرح های آن را به سرقت ببرد، ممکن است پول زیادی را از دست بدهید.

John Teel مؤسس Predictable Designs خاطرنشان می کند که حتی با وجود یک توسعه دهنده محصول با تجربه، معمولاً سه ماه برای تولید محصول اولیه زمان نیاز است، و سپس شش تا نه ماه دیگر برای نهایی کردن نمونه اولیه زمان لازم است. پس از آن، در بیشتر شرکت ها حداقل شش ماه زمان می برند تا محصول را برای تولید انبوه آماده کنند.

 

  1. اطلاعات اکانت شرکت

ممکن است هکر ها همیشه نتوانند اطلاعات مالی را سرقت کنند، اما اگر بتوانند به حساب کارمندان دسترسی پیدا کنند، اغلب از آن برای به دست آوردن اطلاعات مورد نظر یا ایجاد اختلال در عملیات تجاری شما استفاده می کنند.

اگر هکر اطلاعات ورود به اکانت مدیر عامل شرکت شما را به سرقت ببرد، خسارت هایی زیادی به شرکت وارد می شود. علاوه بر دستیابی به انواع اطلاعات، همچنین می توانند با قرار دادن خود به جای مدیر عامل از مشتری یا کارمندان برای درخواست اطلاعات مالی کنند یا عملیات تجاری خرابکاران انجام دهند. اکانت های خدمات مشتری نیز به دلایل مشابه غالباً مورد هدف قرار می گیرند.

چنین نقض داده ای می تواند باعث سردرگمی گسترده ای شود و اعتماد مردم به شما را کم کند.

 

  1. کنترل شبکه

در برخی شرایط، هکر ها به اطلاعاتی که در فایل ها دارید علافه مند نیستند و بیشتر علاقه مند به کنترل کل شبکه شما هستند. این حملات باج افزاری به هکر ها اجازه می دهد تا به شما اجازه دسترسی به کامپیوترتان را ندهند و داده ها و اکانت ها را کاملاً غیرقابل دسترسی جلوه دهند، مگر اینکه باج سنگینی را بپردازید.

طبق آمار ارائه شده توسط Statista، حملات باج‌افزاری پشت ۱۵ درصد از مطالبات بیمه سایبری قرار دارد و آنها را به دومین شکل متداول حمله سایبری تبدیل کرده است. آن ها اغلب از طریق ایمیل های فیشینگ و اسپم و همچنین تبلیغات آنلاین مخرب آغاز می شوند.

از آنجا که این حملات در درجه اول به دلیل کلیک شخصی روی چیزی که نباید کلیک شود رخ می دهند، کسب و کارها در هر اندازه ای باید به کارمندان خود آموزش دهند که چگونه ایمیل ها و وب سایت های آسیب رسان را شناسایی و از آن ها جلوگیری کنند، به خصوص در هنگام کار.

 

همین امروز اقدام کنید

معمولاً چندین ماه طول می کشد تا کسب و کارها متوجه شوند که هک شده اند. در این مدت، هکر ها می توانند باعث خسارت های مالی و اختلال در امور کارمندان و مشتریان شما شوند. همان طور که قبلاً نیز اشاره شد، این پیامدها می توانند به اندازه ای شدید باشند که کسب و کار شما را به طور کامل نابود کنند.

اجازه ندهید آسیب پذیری داده ها ادامه یابد. همین امروز برای ارتقاء حفاظت از داده های خود اقدام کنید. ممکن است آینده شرکت شما تنها به آن بستگی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + یک =