اهمیت زیرساخت شبکه در کسب و کار

کسب و کارها برای کلیه فعالیت های روزانه خود به زیرساخت شبکه، متکی و وابسته هستند. خدمات مشتری قابل اطمینان، تضمین کننده جذب مشتری جدید و حفظ مشتریان فعلی است. اکثر شرکت ها برای سازماندهی و تکمیل سفارشات مشتریان به شبکه ها وابسته هستند. بسیاری از محصولات با فرمت دیجیتال به مشتریان تحویل داده می شوند. شبکه های اجتماعی و حضور آنلاین نقش مهمی در تبلیغات تجاری امروز دارند. سوابق حقوق و دستمزد و مشتری معمولاً از طریق شبکه شرکت ها قابل دسترسی هستند.

 

تضمین اینکه مشتری جدید می تواند از طریق تلفن به یک کسب و کار دسترسی داشته باشد، موجب افزایش مشتری و سفارشات جدید شرکت می شود. اگر مشتری کسب و کار آنلاینی را پیدا کند اما از طریق تلفن نتواند به آن ها دسترسی یابد، به احتمال زیاد به سمت شرکت دیگری خواهد رفت. اگر یک مشتری فعلی سؤالی درباره سفارش داشته باشد، اما نتواند به خدمات مشتری دسترسی داشته و تماس بگیرد، بعید است که  مشتری راضی ای باشد. ارتباط بین کسب و کار و مشتری یکی از مهمترین ابعاد خوشحال نگه داشتن مشتری ها است، چه این ارتباط از طریق تلفن باشد و چه از طریق ایمیل. پیگیری های مشتری و تأیید ثبت سفارش در یک زیرساخت شبکه مناسب، این اطمینان را می دهد که مشتریان از خدمات یا محصولاتی که شرکت ارائه کرده است راضی هستند.

 

یک شرکت خوب سازمان یافته، می تواند سفارشات را به موقع و درست تحویل دهد. با داشتن یک شبکه عالی، سفارشات ورودی و کنترل موجودی می تواند سازمان یافته و در جریان باشد. یک کسب و کار می تواند از ایمیل یا نرم افزار مبتنی بر اینترنت برای مدیریت موجودی و زمان بندی کار استفاده کند. بدون داشتن یک شبکه  زیرساخت مطمئن و قابل اعتماد، دسترسی به اطلاعات ممکن است امکان پذیر نباشد یا به تأخیر بیفتد. این امر می تواند باعث خرابی و اختلال در کارکردهای مؤثر بر بهره وری شود.

 

به عنوان مثال، یک شرکت موجودی خود را به صورت آنلاین مدیریت می کند و از طریق تلفن سفارش می گیرد. دسترسی به اینترنت کم می شود، اما تلفن ها همچنان زنگ می خورند. ممکن است کارکنان برای کالاهایی که موجودی ندارند و یا حتی تولید آن ها متوقف شده سفارش بگیرند. یک هفته بعد، این شرکت با ۲۰۰ مشتری ناراحت و ناراضی رو به رو خواهد داشت.

اهمیت زیرساخت شبکه

بعد مهم دیگر موفقیت شرکت، روحیه کارمندان است. هنگامی که کارکنان می توانند در یک زیرساخت شبکه، به راحتی به اطلاعاتی که برای تکمیل کار خود نیاز دارند دسترسی پیدا کنند، این کار به طور کلی سریعتر به پایان می رسد. کارکنانی که مشکلات مربوط به ارتباط با مشتری یا همکار روی یک محصول خاص را تجربه کرده اند، برای تضمین رضایت مشتری زمان سخت تری خواهند داشت. این می تواند منجر به از دست دادن مشتری یا بازخورد و نظرات منفی برای شرکت شود. شما می توانید از نرم افزار CRM خود به عنوان یک سیستم انگیزشی، صرفه جویی در وقت و تیم سازی، حداکثر استفاده را ببرید.

 

کارکنانی که با حساب های دریافتی (طلب از مشتری) یا خریداری سر و کار دارند، ممکن است برای تکمیل کار خود نیاز به دسترسی به پایگاه های داده و بانک های اطلاعاتی از طریق اینترنت داشته باشند. مشکلات مربوط به قابل اطمینان بودن و پایایی اینترنت می تواند بهره وری کارکنان را تا حد زیادی کاهش داده و تأثیر مستقیمی بر جریان نقدی شرکت داشته باشد.

 

برای کسب و کارهایی که با محصولات دیجیتال سروکار دارند، یک شبکه اینترنتی غیرقابل اعتماد می تواند فاجعه بار باشد. مشتریانی که محصولاتی را خریداری می کنند اما آن ها را دریافت نمی کنند، می توانند کابوسی برای شرکت باشند. این امر نه تنها باعث ایجاد وجهه بد برای شرکت و نارضایتی مشتری می شود بلکه می تواند باعث پایین آمدن روحیه کارکنانی شود که در تلاش برای کنترل خسارت هستند.

یکی از مهمترین موارد برای یک شرکت در ساختار امروزی، جذب مشتری های بالقوه از طریق شبکه های اجتماعی است. بدون داشتن شبکه اینترنتی  و زیرساخت قابل اعتماد، به روز نگه داشتن شبکه های اجتماعی می تواند ناامید کننده و دشوار باشد.

یک زیرساخت شبکه مطمئن، بخش مهم و کلیدی هر کسب و کاری است. بدون خدمات مشتری، هیچ مشتری ای نیز وجود ندارد. یک کسب و کار بدون داشتن بخش سفارش مناسب، نمی تواند مشتریان را راضی نگه دارد. خدمات تلفن و اینترنت قابل اطمینان می تواند تفاوت بین یک شرکت سودآور و یک شرکت ناموفق باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *