آنچه باید درباره میزبانی وب بدانید

اگر مانند بسیاری از کارآفرینان آنلاین فکر کنید، میزبانی وب برای شما اهمیتی نخواهد داشت، مگر اینکه با مشکلی مانند قطع شدن وب سایت، ایمیل، آنالیز وب و غیره رو به رو شده باشید. با این حال، آنچه موجب تغییراتی در ثبات و عملکرد این خدمات مهم مرتبط با تجارت آنلاین می شود، می تواند یک اشتباه باشد.

 

بسیاری از ما مشتری های میزبانی وب هستیم که وب سایت های ما را میزبانی می کند و به نظر می رسد به طور فزاینده ای رضایت ما از شرکت هایی که مدیریت و کنترل حضور آنلاین خود را به آن ها واگذار کرده ایم، برآورده نمی شود. واضح است که این امر می تواند تأثیری منفی یا حتی فاجعه بار در توانایی ما در انجام کار به عنوان کارآفرین و به تبع آن اعتبار برند ما داشته باشد.

در اینجا چندین مورد اصلی وجود دارد که باید هنگام خرید یک میزبانی وب به آن ها توجه کنید.

 

  1. خدمات میزبانی وب مورد نیازتان را بخوبی بشناسید

امروزه، ابزارهای اتوماسیون شخص ثالث مانند cPanel حاکم بر بازار هستند و در گسترش بازار میزبانی وب در شبکه جهانی جهانی (WWW) نقش مهمی داشته اند. استاندارد سازی سریع در این صنعت بدان معنی است که یک سرویس معتبر باید بتواند شما را از طریق عملیات اصلی هدایت کند و شما را در مسیر صحیح قرار دهد و در صورت نیاز به ارتقا یا استفاده از گزینه های پیشرفته تر و یا نیاز به خدمات تخصصی، مانند یک حساب میزبانی وردپرس بهینه شده به شما کمک کند و خدمات ارائه دهد.

در بیشتر موارد، شما می توانید با یک پلن رده پایین شروع کنید و به طور مداوم حساب میزبانی وب خود را متناسب با رشد ترافیک و داده های خود ارتقا دهید.

 

  1. زیرساخت میزبانی وب

اکثر شرکت های هاستینگ برای ذخیره فایل های شما، سرورهای لینوکس (Apache) یا مبتی بر ویندوز را ارائه می دهند. بیشتر مشتری ها از این سرورها به صورت فضای اشتراکی و مشترکاً استفاده می کنند، اگرچه گزینه های دیگری مانند سرورهای خصوصی مجازی (VPS)، شبکه خصوصی مجازی (VPN)، سرورهای اختصاصی و IP اختصاصی برای کسب و کارهای متوسط ​​و بزرگتر وجود دارد.

معتبرترین میزبانان وب همگی از استانداردهای صنعت و بهترین شیوه ها پیروی می کنند و شما واقعاً نیازی به دانستن جزئیات فنی میزبانی وب ندارید.

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که لازم نیست حساب میزبانی خود را از همان جایی که نام دامنه خود را ثبت و خریداری می کنید، بخرید. به عنوان مثال، بسیاری از افراد نام دامنه خود را از GoDaddy خریداری می کنند اما میزبانی وب سایت خود را به یک شرکت میزبانی وب دیگر می سپارند.

آنچه باید درباره میزبانی وب بدانید

  1. خدمات مشتریان میزبانی وب

از بین تمام مواردی که باید به آن توجه داشته باشید، خدمات مشتری احتمالاً مهمترین چیزی است که باید هنگام انتخاب میزبان وب به آن توجه کنید و در نظر بگیرید.

همان طور که فناوری در تمام حوزه ها توسعه یافته و استانداردتر شده، شرکت های میزبانی وب نیز باید بر اساس کیفیت ارائه خدمات به مشتریان خود بیش از پیش با یکدیگر رقابت کنند. شما به عنوان یک کسب و کار باید این دانش را به کار بگیرید تا خدمات تقاضا شده را ارائه دهید. قیمت به طور فزاینده ای توسط خدمات مشتری به عنوان یک عامل تعیین کننده برای ماندن در یک شرکت میزبانی وب جایگزین می شود.

شرکت های میزبانی (مانند Bluehost و GoDaddy) که به صورت ۷/۲۴ خدمات پشتیبانی مشتریان را ارائه می دهند برنده این رقابت خواهند شد. بانک های اطلاعاتی هوشمند، انجمن ها و سیستم های تیکینگ خدمات مکمل خوبی هستند، اما هیچ یک جایگزین تماس تلفنی در هر ساعت از شبانه روز و گفتگو با شخصی در صورت بروز شرایط اورژانسی وب سایت وجود ندارد.

در عین حال، حواستان به فروش بیش از حد باشد، به عنوان مثال قول پهنای باند نامحدود و سایر موارد دیگری که به نظر می رسد خوب هستند اما ممکن است در واقع به نیازهای شما بی ارتباط باشند را ندهید.

 

  1. با کم شروع کنید و توسعه دهید

امن ترین راه برای ارزیابی می تواند انتخاب یک پلن پایه یک ساله و بدون هیچ امکانات غیر ضروری باشد. سرورهای مبتنی بر لینوکس باید به اندازه کافی خوب باشند مگر اینکه نیازهای خاصی ویندوز مانند اس کیوال سرور (SQL Server)، چارچوب دات نت (.NET framework) داشته باشید. بسته ای را انتخاب کنید که نیازهای امنیتی، بازاریابی ایمیلی و تجارت الکترونیکی شما را برآورده کند.

رشد خود را در کوتاه مدت و میان مدت تخمین بزنید، و به دنبال پلنی باشید که نوعی از رشد لایه لایه را ارائه می دهد بدون اینکه لزوماً یک باره ارتقا یابد.

بسیاری از شرکت های بزرگ میزبانی تیم های فروش اختصاصی دارند که می توانند در مورد نیازهایتان با شما صحبت کنند و یک پلن مناسب متناسب با شما را پیشنهاد دهند، با این ویژگی که خدمات میزبانی وب شما را با رشد کسب و کارتان ارتقا خواهند داد.

 

سخن پایانی

میزبانی وب در عین ساده بودن پیچیده است. بسیاری از شرکت های شناخته شده و نه چندان شناخته شده می توانند با شروع کسب و کارتان و رشد آن، نیازهای میزبانی وب آنلاین شما را برآورده سازند.

با وجود رقابت فراوانی که در بازار خدمات میزبانی وب وجود دارد، باید مشورت بگیرید و قبل از تصمیم گیری در مورد نیازهای میزبانی وب خود، به بررسی های آنلاین بپردازید.

در نهایت بسیار توصیه می شود که یک شرکت میزبانی  معتبری که به صورت ۷/۲۴ خدمات پشتیبانی مشتریان را ارائه می دهد و با رشد کسب و کار آنلاین شما نیازهای میزبانی شما را پشتیبانی و برطرف می کند، انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *